عکس | حرکت وحشیانه ژاپنی‌ها در چین ؛ آزمایش یخ‌زدگی بدن انسان!

باستان‌شناسان چینی از کشف آزمایشگاه زیرزمینی ژاپنی‌ها مربوط به دوره جنگ جهانی دوم خبر داده‌اند که در آن آزمایش‌های انسانی صورت می‌گرفت. باستان‌شناسان پناهگاهی را در چین پیدا کرده‌اند که ظاهراً مربوط به دانشمندان ژاپنی در جنگ جهانی دوم بوده و برای آزمایش‌های انسانی روی زندانیان استفاده می‌شده است.
عکس | حرکت وحشیانه ژاپنی‌ها در چین ؛ آزمایش یخ‌زدگی بدن انسان!
کد خبر : ۲۱۸۵۷

آن‌ها مدعی‌اند که این پناهگاه می‌تواند مدارک جدیدی پیرامون جنایت‌های جنگی واحد بدنام ۷۳۱ ژاپن برملا سازد.

به گزارش SCMP، باستان‌شناسان چینی یک پناهگاه زیرزمینی وحشتناک را در نزدیکی شهر «آندا» پیدا کرده‌اند و باور دارند که این مرکز در دوران جنگ جهانی دوم تحت کنترل واحد ۷۳۱ ارتش امپراتوری ژاپن قرار داشته است. این واحد بین سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۵ آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ای را روی انسان‌ها انجام داده بود.

دانشمندان ژاپنی عوامل بیماری‌زای مختلف را روی زندانیان خود آزمایش و اثر آن‌ها را در بدن بررسی می‌کردند. از یافته‌های همین آزمایش‌ها برای شیوع بیماری‌های حصبه، وبا و طاعون در بخش‌هایی از چین استفاده شده بود. این واحد مخوف ظاهراً عامل آزمایش و قتل هزاران مرد، زن و کودک چینی بوده است.

محققان مؤسسه باستان‌شناسی و یادمان‌های فرهنگی استان هیلانگجیانگ می‌گویند این یافته‌ها میراث دنباله‌دار جنایات واحد ۷۳۱ و اثر آن بر تلاش‌های جهانی به‌منظور پیشگیری از جنگ‌افزارهای بیولوژیکی را برجسته می‌کند.

عکس | آزمایشگاه وحشیانه ژاپنی‌ها در زیرزمین چین ؛ لحظه آزمایش یخ‌زدگی بدن انسان | اینجا «پناهگاه وحشت» است! تصویری از واحد ۷۳۱ که مشغول آزمایش یخ‌زدگی بدن بودند

باستان‌شناسان می‌گویند این مرکز زیرزمینی شامل چندین دالان و اتاق‌های متصل‌به‌هم است. محققان هنوز وارد اتاق‌های این مرکز نشده‌اند، اما در پژوهش حاضر درباره ساختارهای آن توضیحاتی ارائه داده‌اند. بخش عمده ساختمان‌های سطحی در این مرکز در سال ۱۹۴۵ ویران شد تا اثری از این آزمایش‌ها باقی نماند، اما محققان می‌گویند بناهای زیرزمینی آن همچنان وجود دارند.

بعضی از دانشمندان واحد ۷۳۱ توسط نیروهای شوروی بازداشت و در سال ۱۹۴۹ دادگاهی شدند، اما ظاهراً عده‌ای از اعضای این واحد که به دست نیروهای آمریکا بازداشت شده بودند، دراِزای واگذاری یافته‌های تحقیقات خود بخشیده شدند.

نتایج این یافته‌ها در مقاله‌ای در مجله چینی Northern Cultural Relics منتشر شده است.

میدان آزمایش ویژه آندا که در سال ۱۹۴۱ ساخته شد، طبق سوابق تاریخی، بزرگترین، مجهزترین و پرکاربردترین سایت آزمایشی واحد ۷۳۱ بود. این مکان تحت نظارت دپارتمان جنگ باکتریولوژیک، عمدتاً روی افراد زنده ای که در زندان های ویژه نگهداری می‌شدند، آزمایش می‌شد.

  •  

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر